14.11.2010
CPT всех медиа
Aegis Media провел просчет и анализ стоимости тысячи контактов различных видов рекламных медиа Украины и России.
Для сопоставления рекламных расценок в разных медиа специалисты используют такой условный показатель, как стоимость тысячи контактов (cost per thousand, CPT). Он показывает, сколько денег нужно рекламодателю, чтобы его сообщение на том или ином рекламоносителе увидели или услышали 1 тыс. человек.
Украина:
2010 року вартість тисячі рекламних контактів (CPT, cost per thousand) в Україні змінилася в усіх основних ЗМІ. Найпомітніше (+32,8%) - на телебаченні. Інтернет став єдиним медіа, де CPT у порівнянні з 2009 роком знизилося.
Окрім телебачення CPT також збільшилося в пресі (+16,4% для газет та +13,1% для журналів), у зовнішній рекламі (+16,1%) та на радіо (+5,1%). Показник медійної (банерної) інтернет-реклами знизився на 12,5%.
Незважаючи на суттєве зростання CPT на телебаченні, в абсолютному вираженні найдорожчим ЗМІ залишається преса. Тисяча контактів у журналах наразі коштує 49,8 грн (без урахування ПДВ), в газетах - 29,8 грн. Як зауважує директор AMM/Vizeum Ukraine Оксана Стехіна, преса завжди була найдорожчим (за CPT) медіа, якщо не брати до уваги кінотеатри, але в неї особлива якість контакту, що у подібних формальних розрахунках не відображається.
Третім за вартістю тисячі контактів є радіо (10,3 грн), четвертим - телебачення (9,3 грн). Найдешевшими рекламоносіями залишаються інтернет (7 грн) та аутдор (3,6 грн).
И Мир:
Источники: telekritika.kiev.ua и kommersant.ru

Оксана Стехіна зазначає, що зниження цін на телебаченні у кризовий період простимулювало зростання попиту восени 2009 року і дало поштовх до помітної інфляції цього року. Випадки зміни телеканалами своїх комерційних аудиторій (Перший національний, «1+1», з нового року - «Інтер» - ТК) дозволяють говорити ще й про приховану інфляцію, оскільки після переходу на більш вигідну аудиторію зростає інвентар.
Зниження CPT в інтернеті (при постійному зростанні аудиторії) в холдингу Aegis Media/GMG пояснюють активізацією у 2010 році потужних російських ресурсів з великим інвентарем та вигідними цінами. Зокрема - Vkontakte та Mail.ru. Використання контекстної реклами дозволяє ще більше зменшити показник інтернету, але в даних розрахунках контекст не врахований.
У 2010 році спостерігається збільшення попиту на радіорекламу: зросла заповнюваність рекламних блоків. Відповідно, говорить Оксана Стехіна, було продано більше контактів з носієм, чия квартальна аудиторія коливається у межах 7%. На радіо спостерігалася незначна (у порівнянні з до кризовими часами) інфляція - до 10%, також у деяких радіостанцій змінювалася політика продажів.
На зміну CPT преси впливало як зниження аудиторії деяких видань, так і інфляція у провідних гравців ринку.
Ввідні оцінки СРТ
Радіо:
Пряма мережева реклама, розміщена на станціях, що присутні в моніторингу («Авторадіо», «Європа Плюс», Kiss FM, «Люкс ФМ», «Наше Радіо», «Радіо Алла», «Радіо Мелодія», «Радіо Шансон», «Ретро FM», «Русское Радио» та «Хіт FM») у фактичних ринкових обсягах, з урахуванням динаміки середньоринкових знижок, прайсових цін, націнок та аудиторій за відповідні періоди. Розрахунки перезважених на ролик 30" контактів для аудиторії людей 18-65 років, що проживають у містах з населенням понад 50 тис. мешканців.
Преса:
Пряма реклама розміщена у всеукраїнських газетах та журналах, аудиторія яких вимірюється та реклама в яких моніториться, у фактичних ринкових обсягах, з урахуванням динаміки середньо ринкових знижок, прайсових цін, націнок та аудиторій. Розрахунки перезважених на А4 контактів для аудиторії людей віком 18-65 років, що проживають у містах з населенням від 50 тис. мешканців.
Зовнішня реклама:
Розрахунок для формату 6х3 у містах, що охоплені моніторингом та вимірюваннями, у фактичних обсягах з урахуванням динаміки цін та аудиторій (особи віком від 18 років).
Телебачення:
Пряма реклама, розміщена на всеукраїнських телеканалах, охоплених вимірюваннями та моніторингом, у фактичних ринкових обсягах, з урахуванням динаміки середньоринкових знижок, прайсових цін, націнок та аудиторій за відповідні періоди. Розрахунок перезважених на ролик 30" контактів для аудиторії людей віком від 18 років, що проживають у містах з населенням від 50 тис. мешканців.
Інтернет:
Розрахунок СРТ (СРМ) для всієї аудиторії інтернету на основі низки фактично розміщених типових кампаній клієнтів Aegis Media/GMG з урахуванням динаміки цін, націнок та знижок на банерну рекламу у фактичних частках за відповідні періоди.
Усі цифри - в гривнях, не враховують податки та агентські винагороди.
СРТ розраховується як частка від ділення вартості на кількість контактів у тисячах. Зміна цієї величини може пояснюватися як зміною вартості, так і зміною аудиторії носія.
____________________________________________________________________________
Теперь Россия:
Статус телевидения как одного из самых дешевых в России рекламоносителей сильно преувеличен. В январе-июне этого года рекламодателю необходимо было потратить 106 руб., чтобы его сообщение на ТВ увидели 1 тыс. человек, тогда как в наружной рекламе такой контакт стоил только 19 руб., на радио — 62 руб., а в интернете — 86 руб. Тем не менее в ближайшие пять лет на ТВ по-прежнему будет приходиться более половины всех затрат на рекламу.
На ТВ учитывалось размещение 30-секундных роликов только в федеральном эфире каналов, на радио — исключительно сетевая реклама (транслируется из Москвы на все регионы вещания станции), в наружной рекламе — кампании на щитах 3х6 м в 40 городах, в кинотеатрах — трансляции минутного ролика в киносетях по всей стране. Для подсчета CPT в газетах за основу взят модуль формата А4 в наиболее популярных еженедельниках и ежедневниках (пятничная "толстушка" "Комсомольской правды", "Аргументы и факты", "Коммерсантъ", "Антенна-Телесеть" и др.), для журналов — тот же формат в таких изданиях, как Cosmopolitan, Elle, "Лиза", "7 дней" и пр. В интернете в расчет бралась стоимость баннерной рекламы на десяти самых популярных площадках, в частности на "Яндексе", Mail.ru, Rambler, в сетях "Одноклассники" и "В контакте". Показатели по всем медиа рассчитаны для россиян старше 18 лет, учитывают возможные скидки и приводятся с НДС, подчеркивают в Aegis Media.
.
В первом полугодии, когда рекламный рынок начал восстанавливаться после кризиса, расценки не выросли только на радио и в кинотеатрах, свидетельствуют подсчеты Aegis Media (см. диаграмму). Наибольший же прирост CPT в январе-июне по сравнению с аналогичным периодом 2009 года показала наружная реклама — на 12%, до 19 руб. При этом "наружка" традиционно остается самым дешевым медиа в России.
.


Категории
Рассказать друзьям