Після багатомісячних звернень Асоціації зовнішньої реклами України до керівництва КМДА, минулого тижня на сайті КП «Київреклама», нарешті, було оприлюднено базу рекламних конструкцій столиці а також т.з. інформаційних вивісок. Безумовно, це дуже важливий крок на шляху реформ в сфері зовнішньої реклами Києва, адже за відсутності відкритого доступу до цієї бази, громадськості не було достеменно відомо яка ж саме кількість рекламних засобів є на вулицях міста, і, тим більше, які з них є законними.
На жаль, так широко висвітлене у ЗМІ «відкриття» бази є дещо ілюзорним, адже не дає можливості дізнатися ключових фактів про конструкції, зокрема, щодо їх законності, точного місця розміщення тощо. Так, в більшості випадків адреси конструкцій є загальними і не дають можливості для деталізації – наприклад, за адресою «Паркова дорога, 3/5» знаходиться одразу декілька лайтбоксів. Аналогічно відсутня ключова інформація – тексти протоколів, розпоряджень та інших документів, в яких містяться конкретні дозволи.
Нагадаємо, що неповне оприлюднення інформації, яка отримана або створена суб’єктом владних повноважень під час виконання своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, є порушенням закону і має на меті приховати від суб’єктів господарювання та громадськості реальний стан справ.
База даних рекламних конструкцій (для того, щоб її дійсно можна було вважати кроком влади до відкритості та законності) має бути прив’язана до карти м. Києва і бути окремо нанесеним шаром з інформацією про всі (законні та незаконні) конструкції:
-місце розміщення (позначка на карті)
-адреса розміщення
-фото конструкції
-тип конструкції
-назва, дата та номер дозвільного документу (в разі відсутності – мати відповідну відмітку)
-строк дії дозвільного документу
-підстави видачі дозвільного документу (назва, дата та номер документу із можливістю його пошуку на сайті КМДА)
-власник (користувач) конструкції (в разі відсутності – мати відповідну відмітку)
-інформація про демонтаж (в разі здійснення)
База даних має бути оснащена зручною пошуковою системою:
-за адресою (по вулицям, за обраною на карті територією тощо)
-за типом конструкції
-за власником
-за датою видачі/закінчення дозволу
-за наявністю/відсутністю дозволу
-тощо
Ми з розумінням ставимось до того, що наповнення такої бази потребує затрат часу (3-4 місяці) і тому звертаємо увагу, що на період її оформлення можливо тимчасово використовувати підготовлену базу КП «Київреклами» за умови її доопрацювання. Зокрема, необхідно її доповнити і викласти у відкритий доступ наступну інформацію:
-фотографії конструкцій
-дату та номер дозволу
-термін дії дозволу
-підстави видачі дозволу(назва, дата та номер документу із можливістю його пошуку на сайті КМДА)
-деталізацію за дозволами (розміри, формат тощо)
-конструкції, розміщені без дозволу.
Вся ця інформація існує в КП «Київреклама» і потребує простого викладення в мережі Інтернет – це буде серйозний крок в сторону наведення ладу та впорядкування реклами в місті. Власники легальних рекламних конструкцій, яких об’єднує Асоціація зовнішньої реклами України, у співпраці з новим керівництвом КМДА та новообраною Київрадою працюватимуть над тим, щоб ця сфера життєдіяльності міста була максимально публічною і реальні зміни дійсно почалися саме з Києва.
Артем Біденко, голова Координаційної ради Асоціації зовнішньої реклами України: «Ми вважаємо, що прозорість є ключовим елементом будь-яких реформ в столиці, і просимо відповідальних осіб якнайшвидше забезпечити доступ громади до всієї інформації».
Виконавча дирекція
Асоціації зовнішньої реклами України
Джерело: прес-релiз